榴槤揀法|水果達人推介3大品種 馬來西亞金枕頭/貓山王/D24/紅蝦邊種好? 4招揀榴槤秘訣

更新時間:13:59 2023-06-08
發佈時間:10:46 2023-06-08

榴槤揀法|榴槤旺季到!近日榴槤收成大漲,大量榴槤湧向市場,非常抵買。榴槤款式極多,金枕頭、貓山王、D24、紅蝦等等,到底應該怎樣選擇?不同產地/品種的榴槤又有甚麼不同?水果達人「林記水果」負責人林生就推介 3 大當季榴槤品種,再傳授 4 招揀榴槤秘訣,包大家輕鬆買到靚榴槤!

榴槤揀法|榴槤產地:馬來西亞榴槤 vs 泰國榴槤/越南榴槤

榴槤揀法,易學難精,揀靚榴槤要由榴槤產地學起!現時香港的榴槤一般來自馬來西亞、泰國或越南。泰國或越南榴槤採用船運,價錢較平,平均$40或以下一磅。馬來西亞榴槤(馬拉榴槤)則採用空運,價錢較貴。馬來西亞榴槤一般是樹上熟,質素穩定,出問題的比率較低,林生指今年正常發揮之下,馬拉榴槤只有 1-2% 的貨出問題。相反泰國或越南榴槤是採摘後才放到成熟,近年為追趕產量,質素越發下降,有高達 2-4成的貨有機會出問題,有可能買回家打開後才赫然發現無辦法熟透,是「生蕃薯」。

林生指過往港人多吃泰國榴槤,貪其經濟實惠,不過今年泰國因為雨量的問題,供應量減少,近日市面已經少了泰國榴槤。反之6-9月是馬來西亞榴槤當造時期,所以現時他會推薦吃馬來西亞榴槤。


榴槤揀法|馬來西亞榴槤勿亂揀 正宗馬拉榴槤極苦!?    

林生指在不同時段會有不同的馬拉榴槤供應,例如雷公、黑刺、紅蝦、白珍珠、彭亨洲、老樹等,種類繁多。 但林生坦言,並不是每一個品種都適合推介給港人,因為馬來西亞的榴槤其實以偏苦居多,有3分之2品種的馬來西亞榴槤都帶苦味,味道苦得像黑朱古力。

「馬來西亞人非常喜歡苦榴槤,認為這樣才正宗,但香港人卻吃不慣。例如彭亨洲、老樹等品種,雖然不少商家用這些名稱做宣傳,但如果是正宗的這些品種,我未見過有香港人真的喜歡吃。」

榴槤揀法|3大榴槤品種推介 貓山王/江海/金鳳

既然馬來西亞榴槤有機會偏苦,那應該怎樣揀才好?綜合價錢及味道,林生指現時以下3款榴槤品種最值得推介:

榴槤揀法|品種推介|1. 馬來西亞貓山王 

點擊睇馬來西亞貓山王特色與價錢:

要推薦當季的榴槤品種,不得不推大熱貓山王。貓山王味道甜,外貌容易辨認,而且產量多,有不同的重量大小選擇,大至7、8磅,小至2、3磅一個都有。加上容易開,方便處理,所以很滿足到市場需求。林生指貓山王幾乎佔據香港市場七成貨量,現時是吃貓山王的最佳時節,「一般貓山王榴槤是半甜半苦,撞出濃郁果味。 而現時新一季的貓山王,苦味較淡、甜味較濃,乾爽,感覺有點像泰國金枕頭,更配合香港人口味。」

貓山王榴槤價錢亦便宜,市面零售價大約是 $1300 - 1600一箱,一箱10kg約有7-10個。如果以重量計算,則平均 $80 左右一磅。 

 

榴槤揀法|品種推介|2. 馬來西亞江海  

點擊睇馬來西亞江海特色與價錢:

馬來西亞榴槤江海雖然果肉較小、果肉細,但好處是核細,而且味道佳。入口純甜帶濃厚的奶油香味,肉質「creamy」,完全不帶苦澀,很合港人口味。江海價錢亦不貴,平均市價約 $60左右一磅,比貓山王便宜。 

 

榴槤揀法|品種推介|3. 馬來西亞金鳳 

點擊睇馬來西亞金鳳特色與價錢:

馬來西亞榴槤金鳳與江海非常相似,是江海的晉級版本。金鳳同樣果肉細、核細,味道純甜帶奶油香,有濃濃的榴槤味,色香味俱全。金鳳更帶有回甘的味道, 林生形容為「50%甘50%甜」。 馬來西亞金鳳價錢比起貓山王及江海略貴,市價大約 $100-120磅。

林生亦提到另外兩款榴槤品種——馬來西亞小甜甜及馬來西亞竹腳,其實都適合香港人的口味。但相比起貓山王、江海及金鳳,兩個品種都有缺憾,小甜甜產量少,而且不少果園的出產都不穩定,有機會中伏;竹腳雖然味道好,但外殼堅硬很難開,林生身經百戰都覺得很難駕馭。所以相較貓山王、江海及金鳳,並不特別推薦食客買小甜甜或竹腳回家嘗試。

 

榴槤揀法|水果專家教路 揀榴槤4大貼士

如何才能買到又香又甜、熟度剛剛好的榴槤?水果達人林生有以下4個貼士:

 

榴槤揀法|揀選貼士|1. 留意榴槤果柄

果柄最容易觀察到榴槤的狀態。如果榴槤的果柄濕潤、顏色枯竭,就代表榴槤可能已擺放了很久不新鮮,或者已經過熟,應該挑選果柄乾身的榴槤才新鮮。

榴槤揀法|揀選貼士|2. 榴槤裂口沒問題?

有些人很抗拒榴槤的外殼出現裂口,不過林生就覺得以現時天氣,再加上馬來西亞榴槤是樹上熟,有少量裂口實屬正常,如果是在比較企理的室內水果店,衛生條件良好就沒有問題。

榴槤揀法|揀選貼士|3. 揀選來源地 

馬來西亞榴槤有分南馬或北馬榴槤,通常南馬的榴槤質素較佳。北馬地區因為種植管理較差,所以質素參差,不少出現生蟲、果肉濕、生蕃薯情況,品種越細問題越多。 

榴槤揀法|揀選貼士|4. 嚴選售賣地點 

林生指買榴槤要揀選合適的地方,如果是路邊的攤檔,很容易買到過熟的榴槤,「馬來西亞的榴槤是樹上熟的,本來已熟透,再在路邊夏天高溫下擺放,榴槤內部每秒都在發酵,很容易過熟令果肉變濕」。超市有冷氣是否就更佳?林生亦認為未必,超市沒有專人負責妥善看護榴槤,難以保存得很好。所以林生建議,應該到專門店或室內水果店購買榴槤,一來保存較好,二來又有專家幫忙挑選,買到靚榴槤的機會更高。

 

林記水果 

地址:新蒲崗七寶街振發工廠大廈地下F1
---
 

《星島頭條》APP經已推出最新版本,請立即更新,瀏覽更精彩內容: https://bit.ly/3yLrgYZ