任睇No.1
  • 25º
  • 94%
  • 2024年4月25日 星期四

【維他命C大比拼!】想吸收維他命C唔一定得水果,食菜都得?究竟奇異果同橙邊個較多維他命C?

講到抗疫期間,大家最關注就係增強抵抗力,而大家最熟悉可以增強抵抗力的營養素就是維他命C!講到維他命C大家都會諗起水果,但原來好似薯仔、西蘭花一類蔬果都含有維他命C!另外奇異果同橙維他命C原來差唔多!


蔬果、菜類都有維他命C,只是較少

大家講起維他命C總會提及水果,但原來較少提及嘅蔬果菜類都含有維他命C,只是維他命C含量普遍較水果少。其一大原因是蔬果菜類都需要煮熟才能食用,在煮的過程因高溫會破壞不少維他命C,因而大大減少維他命C含量。


(煮熟計)

每100克

西蘭花

椰菜

菠菜

纖維(克

3

1.9

2.4

維他命c(毫克)

40.1

37.5

9.8



西蘭花
(1杯約90克)

椰菜
(1杯約80克)

菠菜
(1杯約30克)

纖維(克)

2.7

1.52

0.72

維他命c(毫克)

36.1

30

2.9


不過若識揀食咩菜都好容易吸收與水果相等維他命C含量!以蔬菜類的西蘭花為例,煮熟了的西蘭花每100克有40.1毫克維他命C,而奇異果則每100克有93毫克維他命C,換句話說只要食200克西蘭花就可以吸收與奇異果相約的維他命C份量!


(煮熟計)

每100克

薯仔

蕃茄

蕃薯

纖維(克)

1.8

1.4

2.5

維他命c(毫克)

13

15

12.8



薯仔

(一個約200克)

蕃茄

(一個約110克)

蕃薯
(一個大約151克)

纖維(克)

3.6

1.5

3.78

維他命c(毫克)

26

16.5

19.3


另外雖然蔬果類比菜類更少維他命C,但是它們卻有不少膳食纖維,其中好像番薯、薯仔都是吸收膳食纖維的好選擇!


奇異果同橙邊個較多維他命C?

有人說奇異果較多維他命C,但亦都有人說橙較奇異果多, 其實兩者都講得啱,只係視乎大家以什麼單位計算去取決維他命C含量排名!如果以一個奇異果和一個橙去計算,橙的維他命C含量會比奇異果多,很簡單因為一個橙較一個奇異果重!但若分別以每100克計算,奇異果就比橙較多維他命C!


每100克

奇異果

士多啤梨

纖維(克)

2.4

3

2

維他命c(毫克)

53

93

59




(一個約180克)

奇異果

(一個約70克)

士多啤梨

(1杯約150克)

纖維(克)

4.3

2

3

維他命c(毫克)

96

65

88


最後其實維他命C並不是攝取越多越好,而是攝取足夠就可以,因攝取過多維他命C只會隨身體排出體外。每人每日其實只需要攝取75-90毫克維他命C,所以食一個橙或一個奇異果都已經足夠補充一日維他命C所需,兩者無需過分比較!


相關資料、數據提供:家營營養中心營養師  黃鶯


hd