Blue Monday|點解星期一一定係藍色 同漂白水有咩關係?

Headlife
更新時間:13:59 2022-06-27
發佈時間:13:59 2022-06-27

「星期日」是新一個星期的開始,但在絕大部分人(同打工仔)眼中,「星期一」才是一星期的開始,因為要返工呀,世界末日喇!大家都知「Blue」一字有憂鬱、鬱抑咁解,咁究竟是否因為大家星期一要工作,先令到有 Blue Monday(藍色星期一)這個說法?

中古時期
「藍色星期一」最早出現在歐洲中古時期,有說是因為星期日是假日,工人們狂歡喝醉酒後鬧事,打架情況屢見不鮮。星期一帶着滿身瘀青、酒氣返工,頹廢到不行,所以稱為「藍色星期一」。

德文一分鐘
另一說法同上述有點雷同,18 世紀時的德國,國民由星期六起個個都成了派對動物,當然最後又係搞到星期一返工都如 walking dead 一樣只有驅殼而沒有靈魂。而「Blue」一字在德文中有「處於混沌狀態、空洞」的意思,用來形容打工仔在星期一沒有心情工作簡直夠晒傳神。

宗教說法
另一個說法,基督教四旬節,即復活節前的 40 日到復活節的前 1 日的星期一,教堂祭壇會掛上藍色的布,因此有了「藍色星期一」的叫法。

關漂白水事?
19 世時的美國婦女,原來逢星期一有個家庭重要任務,就是要洗衫。而當時常用的一種漂白水配方叫「bluing」,一個人纖纖玉手要洗晒全家的衣服,確實面口都好難寬容,因此有了 Blue Monday 一詞。

藍色星期一的由來大家都清楚了,如何避免星期一個人冇咁空洞又唔好咁 Blue?《福布斯》雜誌就建議,在上星期五計劃定下星期的事,減低星期一甩碌情況;早睡早起身體好;星期一打扮得靚靚約朋友飲返杯,減低鬱悶感。聽落好似係人都知,但真正做到的又有幾多人呢?

圖片來源:網上圖片

星島新聞集團慶回歸25周年專題網站,請即瀏覽
https://bit.ly/39AQC3m