曾智華 - 誰是「黃鴨仔」之父?|祿祿無窮

明天開始,維港兩岸將充滿歡欣笑容,因闊別香港10年的巨型橡皮鴨,又再浮游在維多利亞海港兩星期。今次一出就打孖上,來個《橡皮鴨二重奏》。

一直以來,呢隻卡通黃鴨由邊個原創,引起好多講法,甚至出現訴訟,糾纏不清。

對,浮游維港的巨型橡皮鴨,的確是由荷蘭藝術家霍夫曼(Forentijn Hofman)設計又製造,2007年面世以來,已遊勻全球多個城市。

但是,霍夫曼幾多歲呢?46歲,出生於1977年。

呢呢,咁就怪嘞。因為小弟童年時,即1958年左右時,日日沖涼,先母都會放幾隻小黃鴨陪我。而這些小黃鴨,設計人為林健鋒議員父親,今年已近百歲的林亮(見圖)老先生。佢1947年開始做塑膠玩具,創作咗呢隻甚多人抄襲?翻造?模仿?的受歡迎玩具,兼且出口到全世界,成各國兒童恩物。

霍夫曼的巨型橡皮鴨構思何來,正正是有日在女兒玩具中,發現一隻小黃鴨,從而爆出創作意念。

小弟見過林老先生,這位慈祥長者,以今時今日的身份地位財富及智慧,根本不太在乎搞清邊個抄邊個。

但既然隻鴨1947年已出世,又咁鬼似,霍夫曼或安排橡皮鴨遊維港的公司,若能向林亮先生致一次敬,也是項漂亮公關舉措!
曾智華
更多文章