Jacky哥 - 煤氣廠將唔只造煤氣!|企業熱話

話你知,煤氣廠好快就唔只造煤氣,仲會造多一樣嘢?要知答案,梗係搵返專業人士同大家分享啦!同專注生產煤氣近40年嘅煤氣公司燃氣生產總經理、人稱大埔煤氣廠廠長嘅陳錦添Stephen傾計,佢話煤氣由1967年開始已經冇用煤去生產,而配方由當時開始,主要嘅化學成分都冇太大改變。不過,煤氣廠嘅工作都唔係十年如一日,每一次煤氣原料有改動,廠房設備都需要upgrade!好似1970年代,就引入咗潔淨嘅化石原料(石腦油),而1999年煤氣公司就喺船灣建設新廠房,兼提升設備用堆填區沼氣做煤氣生產嘅其中一種燃料,成為香港第一間採用可再生能源嘅公司。後來去到2006年,仲引入最潔淨嘅化石原料天然氣作為原料,進一步減少碳排放。

Stephen仲話為咗幫香港再減碳,接到個最新任務:就係煤氣廠將會發展造氫能!事源近年世界各國都向零碳目標進發,而「氫」就係一種完全「冇碳」嘅燃料,係超級環保能源。喺歐洲好多國家,例如英國同法國,用天然氣咁多年之後,而家都想溝返10%氫氣入去,用起上嚟再環保啲。睇返香港,用咗幾十年嘅煤氣配方其實已經有49%係氫氣!歐洲國家想改良設備去運送高氫氣含量燃料,呢啲技術香港已經用咗幾十年!香港要發展氫能絕對有優勢!

正如頭先所講,煤氣成份入面,有接近一半係氫。即係世界趨之若鶩嘅氫能,原來就喺煤氣之中。Stephen話近幾個月佢哋日夜趕工,建造一個小型嘅氫提純設備作測試,運用先進技術將煤氣入面嘅氫抽取出嚟,不久將來就可以供應畀氫能巴士、氫能小輪使用。

雖然,喺煤氣中抽取氫能並唔係最理想最環保嘅選擇,暫時最好係用再生能源,例如太陽能或者風力發電將水電解,再抽取出氫,不過呢個做法成本超.級.貴!不過相信所有新技術都要循序漸進,希望煤氣公司今次可以幫香港氫能發展踏出重要第一步,其後逐漸吸引更多專家進行氫能技術研究,最終就可以走向最環保零碳嘅綠氫時代啦!
Jacky哥「能源百科」面書專頁
「能源百科」面書專頁
更多文章